elsaiss

Stressad!

Publicerad 2009-11-05 19:51:05 i Allmänt,

Imorse så skulle pappa försöka få med mig och ta sprutan mot svininfluensan men jag hade ju sagt till honom att jag var tvungen att plugga till mitt svenska prov idag, han lyssnar inte och jag känner att jag smått får lite panik för igår så hann jag bara göra ca ett och ett halvt häfte av tre så då var det ju häften kvar på morgonen. Om jag skulle ta sprutan då skulle jag ju aldrig hinna, så jag slapp, men nästa vecka blir det min tur och då tar jag tillsammans med Stoffe istället. Så jag åkte med pappa och min bror in till stan, de släppte av mig vid skolan.

Dagen har ändå varit rättså chill och det känndes nästan onödigt att plugga så mycket som jag gjorde till svenska för att sitta där i ungefär 10 min men ja, det gäller ju att man kan något, jag tror att jag fått g iaf och solklart siktar jag högre men det är nog inte så troligt att det blir det, om jag får bättre blir det iaf en bra överaskning. Tyskan var inställd idag vilket jag faktiskt tyckte var lite tråkigt eftersom att vi skulle kolla på film Barfuss (barfota) heter den. Men det var ändå lite bra för då hade jag ju tid att plugga lite mera på svenska provet.

Efter skolan så åkte jag hem till Michelle men fyfan vilket väder det var då! Vi tog våran lilla rond i kortspel och käkade lite mackor. Michelle berättade om hur det var att ta sprutan, att det typ inte kändes någonting, men senare på dagen började hon dock känna och på kvällen kunde hon inte ens ta av sig kläderna utan att det gjorde ont, så det blev sova med kläderna på (utom byxorna). Hon var i skolan dagen efter men kunde inte vara med på simningen på fyrishov vilket man kanske kan förstå.

Nu sitter jag hemma och längtar tills imorgon efter ledighet och min älskade Stoffe! Dock kommer inte min helg vara så tom på grejer, em jag ska försöka ta vara på den lediga tid jag har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elsa

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela